Om tot een ontwerp te komen is er aan de Flakkeese fotoclub De Rarekiek gevraagd of men interesse had om foto’s te leveren voor deze nieuwe cd hoes. De begeleidende tekst bij deze opdracht was die van componist Maurice Hamers dat Waterman is geïnspireerd op de astrologie en de overgang van het tijdperk van de Vissen naar dat van de Waterman, met de hoop dat dit nieuwe tijdperk de mensen zal verbroederen. Met deze handvaten gingen de fotograven van De Rarekiek aan het werk.

In totaal waren er ruim 100 inzendingen waarvan er door een jury 50 uit werden gehaald die een ronde verder zouden gaan. Uit de 50 inzendingen heeft fotograaf Gijs van Gent uit Ede er 6 gekozen als finale ontwerpen.
De laatste beoordeling ronde waren ook componist Maurice Hamers en dirigent Arie Stolk van de partij en werd er unaniem gekozen voor een foto van Sue Goldberg, die veel elementen van het thema bevatte.
Tijdens het nieuwjaarsconcert van 10 januari 2009 was er een tentoonstelling met de 50 ingelijste foto’s van de door fotograaf Gijs van Gent gekozen ontwerpen.
In de loop van 2009 zullen deze foto’s worden tentoongesteld in publiek ruimten zoals bibliotheken en gemeentehuizen.

Tijdens dit concert werd de winnende foto officieel onthuld en werd deze aangeboden aan burgemeester vd Velde van de Gemeente Goedereede met de hoop dat de foto een mooie plaats in het gemeentehuis zal krijgen.

Vorige pagina